Hej 9D och välkomna till er litteraturblogg!
Det är här jag kommer att lägga ut era uppgifter och ni ska publicera era läxor här.
Något att komma ihåg är att ALLTID skriva etikett när ni ska publicera ett inlägg. Ni ska skriva två etiketter: ert namn och epoken ni placerar er bok i. Mellan dessa två ord ska det vara ett komma, ex. Linda, Romantiken
Min planering bygger på att ni respekterar dead line. Detta innebär krasst att om ni inte publicerar i tid kommer ert inlägg att hamna längst ner i min prioriteringshög. Om ni inte gjort läxan i tid, kommer ni heller inte att kunna delta på lektionerna vilket jag kommer att markera med ett F (tid ni ska ta igen).
Upplägget för denna kurs bygger på att ni läser er bok hemma, och får tid i skolan till att 1) leta fakta och 2) deltar i gruppdiskussioner där ni ska presentera det ni har kommit fram till. Gruppens uppgift är sen att jämföra fakta från olika epoker för att hitta den röda tråden. Ibland kommer vi att ha helklassdiskussioner och i denna kurs kommer det ingå en fotouppgift och en "göra-film"-uppgift.
Grovt ser planeringen ut så här:
-smygstart v. 3
- läsning av boken på alla lektioner v. 4,
- 25% av boken ska vara läst till tisdag v. 5, uppgift att redovisa tisdag v. 6 (NP torsdag v. 5 - lektion går bort)
- 50% av boken ska vara läst till tisdag v. 6, uppgift att redovisa tisdag v. 7 (NP onsdag v.6 - lektion går bort)
-75% av boken ska vara läst till tisdag . 7, uppgift att redovisa torsdag v. 7
-100% av boken ska vara läst till tisdag v. 9, uppgift att redovisa torsdag v. 9
- v. 10 filmskapande
- v. 11/12 Litteraturhistoriaprov
Kunskapskraven för kursen publicerar jag i ett eget inlägg.
Lycka till! /Linda
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar